دوران نوجوانی

ساخت وبلاگ

نیازهای تغذیه‌ای در دوران نوجوانی نسبت به هر دوره دیگری به دلیل رشد و تکامل سریع بیشتر است و بسیاری از عادت‌های شیوه زندگی در طول کودکی و نوجوانی ایجاد می‌شود.
________________________________________
در این دوره نوجوانان علاوه بر رشد فیزیکی از نظر روانی و عقلی نیز رشد می‌کنند، وعده‌های غذایی نامناسب، کم خوردن غذا، خارج از خانه غذا خوردن و تغییر برنامه‌های غذایی، نوع عادت غذایی نوجوانان را توصیف می‌کنند. این عادت‌ها بیشتر تحت تاثیر خانواده، گروه هم سن و سال، رسانه‌های گروهی، محیط و عوامل اجتماعی قرار دارند.
رفتارهای غذایی نوجوانان اغلب نادرست است و همانطوری که سن نوجوان بیشتر می‌شود، از خوردن غذای خانه بیشتر اجتناب می‌کند.
صبحانه و ناهار اغلب بیشترین وعده‌هایی هستند که مکررا حذف می‌شوند، البته فعالیت‌های اجتماعی و مدرسه هم می‌توانند باعث شوند که نوجوان از خوردن میان وعده عصر خودداری کند.
 
انتخاب‌های غذایی در نوجوانان
در این دوران انتخاب نوع غذا خیلی مهم‌تر از زمان و مکان غذا خوردن است، مصرف غذاهای آماده به جای غذاهای اصلی یا میان وعده‌ها با استقبال نوجوان روبرو می‌شود. در غذاهای آماده، اسید فولیک، آهن، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین A و ویتامین C کم است، بیش از 50 درصد کالری غذاهای رستورانی از چربی تامین می‌شود و غذاهای تبلیغ شده توسط رسانه‌های گروهی، تلویزیون و مجلات، اغلب غذاهای با چربی بسیار متراکم و کربوهیدرات‌های ساده می‌باشند و بیشتر از 65 درصد این تبلیغات را نوشیدنی‌ها و شیرینی‌جات تشکیل می‌دهند.
یک رژیم ناسالم در دوره نوجوانی می‌تواند بر روی رشد و تکامل تاثیر منفی بگذارد و این مسأله احتمالا تا دوران بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند با ریسک بالا برای اضافه وزن، چاقی، دیابت، افزایش فشارخون، سرطان و بیماری قلبی- عروقی مرتبط گردد.
انتخاب‌های غذایی بین نوجوانان متعدد است و شامل رژیم‌های غیرسالم می‌باشد، دریافت بالای غذاهای آماده و دیگر غذاهای با چربی بالا و دریافت کم میوه و سبزی و فرآورده‌های لبنیاتی و رفتارهای خوردن عجیب و غریب مثل صرف‌نظر کردن از یک وعده غذایی در این گروه فراوان دیده می‌شود.
 

محیط خانواده و مدرسه
 در محیط خانواده دسترسی به فرآورده‌های غذایی سالم و غیر سالم، هزینه برای انتخاب و خرید غذاها، رفتارهای والدین، مسأله فرهنگ و قومیت و مذهب خانواده، پختن و خرید غذا، توجه والدین در مورد تغذیه نوجوانان، الگوی وعده غذایی خانواده و ارتباط والدین و نوجوان و تحصیلات والدین می‌توانند روی رفتارهای انتخاب غذایی در نوجوانان تاثیر بگذارند. همچنین تماشا کردن تلویزیون و قانون‌های غذایی در خانواده مانند اینکه نوجوان بدون اجازه والدین بتواند هر غذایی را انتخاب کند، می‌تواند روی انتخاب غذایی آنان تاثیر بگذارد.
یک رژیم ناسالم در دوره نوجوانی می‌تواند بر روی رشد و تکامل تاثیر منفی بگذارد و این مسأله احتمالا تا دوران بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند با ریسک بالا برای اضافه وزن، چاقی، دیابت، افزایش فشارخون، سرطان و بیماری قلبی- عروقی مرتبط گردد
همچنین در محیط مدرسه نیز تاثیر پذیرفتن از همکلاسی، نبود غذاهای سالم در کافه تریای مدرسه و موجود بودن انواع غذاهای آماده و انواع چیپس، پفک و لواشک هم می‌تواند بر روی رفتار خوردن نوجوان تاثیر بگذارد.
علاوه بر موارد فوق محله و محیط زندگی یعنی به عبارتی زندگی در نواحی شهری و روستایی هم در رفتار خوردن نوجوان تاثیر دارند، بررسی‌های مختلف در سطح جهان نشان می‌دهند که در محیط روستایی دسترسی آسان‌تر به میوه و دسترسی کمتر به غذاهای رستورانی وجود دارد. در واقع نوجوانان روستایی نسبت به نوجوانان شهری مصرف بالاتر میوه و مصرف کمتر چربی اشباع را دارند.
 
چه کنیم که نوجوانان سالم بخورند؟
بنابراین بهتر است غذاهای سالم را از نظر ظاهر بهتر و خوشمزه‌تر بسازیم و آن‌ها را تنها انتخاب در دسترس قرار دهیم، تبلیغات رادیو و تلویزیون را بیشتر به سمت تبلیغ غذاهای سالم به جای تبلیغ غذاهای پرکالری وکم‌ارزش سوق دهیم. همچنین به والدین توصیه می‌شود که به هیچ عنوان غذاهای ناسالم خریداری نکنند و آبمیوه و میوه را روی میز و در دسترس نوجوان قرار دهند. به نوجوانان خود در مورد خوردن غذاهای سالم آموزش دهند. برنامه‌ای جهت وارد کردن میوه و سبزی در رستوران‌ها تنظیم گردد. پیشنهاد برای قرار دادن بسته‌های میوه و سبزی در کافه تریای مدرسه (هویج، کشمش، موز و غیره) هم می‌تواند روش موثری باشد، بنابراین برنامه‌های مداخله زمانی موثر هستند و بر رفتار خوردن در نوجوانان تاثیر می‌گذارند که علاوه بر مشارکت نوجوان محدوده وسیعی از عوامل محیطی (خانه، مدرسه، همکلاسی و محله، دسترسی فیزیکی به غذاهای سالم و غیرسالم، قانون‌های غذایی خانواده، عادت‌های تماشاکردن تلویزیون، حمایت‌های والدین، مذهب، فرهنگ و سنت خانواده)، فاکتورهای اجتماعی- روانی، فاکتورهای اجتماعی- اقتصادی و فاکتورهای رفتاری و شخصی باید مدنظر قرار گیرد.
 


سایر عوامل
وضعیت اجتماعی اقتصادی و نگرش در مورد مصرف غذاهای سالم هم در انتخاب غذایی و خوردن در نوجوانان تاثیر می‌گذارد و اینکه چقدر برای نوجوان سخت است که از راهنمایی‌های دیگران برای خوردن استفاده کند (نوجوانان احساس می‌کنند هنوز خیلی زود است که برای سلامتی آن‌ها نگران باشند و توجه به توصیه دیگران برایشان مشکل است، زیرا آن‌ها غذاهای آماده را بیشتر دوست دارند و غذاهای سالم مانند میوه، سبزی و فرآورده‌های لبنی به نظر آن‌ها غذاهای خوشمزه‌ای نیستند که دیگران توصیه به خوردن آن می‌کنند).
از جمله عوامل دیگری که می‌توانند بر روی انتخاب غذایی در این دوره سنی تاثیر داشته باشند، موانع و فوایدی است که نوجوان برای انتخاب و خوردن آن غذا احساس می‌کند، مانند اینکه به نظر آن‌ها میوه و سبزی و فرآورده‌های لبنی، مانند دیگر غذاها خوشمزه، آماده و راحت نیستند و بنابراین نوجوانان ترجیح می‌دهند غذاهایی را بخرند که هم خوشمزه‌تر، هم راحت‌تر و هم از نظر قیمت پایین‌تر باشند.
تصویر ذهنی نوجوان از خود، عامل مهم دیگر در انتخاب غذایی آنان می‌تواند باشد. در واقع نوجوانان پسر دوست دارند غذاهایی را بیشتر بخورند که به واسطه آن قد بلندتر و عضله‌دارتر شوند و وزن کسب کنند و یا از دست بدهند، ولی در دختران انتخاب غذایی بیشتر در رابطه با از دست دادن وزن می‌باشد.
همچنین کسل بودن، شاداب بودن و استرس داشتن نوجوانان روی تصمیم‌گیری برای انتخاب غذا و رفتار خوردن آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
تصویر ذهنی نوجوان از خود، عامل مهم دیگر در انتخاب غذایی آنان می‌تواند باشد.
در واقع نوجوانان پسر دوست دارند غذاهایی را بیشتر بخورند که به واسطه آن قد بلندتر و عضله‌دارتر شوند و وزن کسب کنند و یا از دست بدهند، ولی در دختران انتخاب غذایی بیشتر در رابطه با از دست دادن وزن می‌باشد
در این دوره، جنس می‌تواند عامل مهمی در انتخاب غذایی توسط نوجوانان باشد، به‌عبارت دیگر دختران و پسران انتخاب‌های غذایی متفاوتی دارند. همچنین گرسنگی و میل به غذا، خوشایند بودن غذا، زمان برای تهیه و آماده کردن غذا، وضعیت و موقعیتی که نوجوان در آن قرار دارد و عادات غذایی می‌توانند انتخاب‌های غذایی نوجوان را تغییر دهند. البته مطالعات در سطح جهان نشان داده‌اند در شرایطی که نوجوان گرسنه هم نبوده، گاهی حتی به‌دلیل تمایل به غذایی وی‌ژه، به دنبال آن غذا می‌رفته و علاوه بر آن، آشنایی با غذا، ظاهر غذا، بو و اینکه چطور آماده و سرو می‌شود و درجه حرارت غذا نیز می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری افراد در مورد انتخاب غذاهای مختلف اثر بگذارد.
مدت زمانی که یک نوجوان برای آماده کردن و خوردن غذا صرف می‌کند می‌تواند روی انتخاب غذاهای مختلف اثر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهند نوجوان ترجیح می‌دهد صبح بخوابد تا اینکه به آماده کردن صبحانه بپردازد و اینکه نمی‌خواهد مدت طولانی برای ناهار منتظر بماند و بنابراین به سمت غذاهای رستورانی و انواع غذاهای آماده تمایل پیدا می‌کنند. حتی اگر وقت کافی برای آماده کردن داشته باشند، باز هم ترجیح می‌دهند که غذاهای آماده و سریع را میل کنند که حمل و نقل آن (در کوله پشتی و...) راحت باشد. اینکه نوجوان کجا، با چه کسی، در چه ساعتی از شبانه‌روز و در چه فصلی باشد هم می‌تواند روی انتخاب غذایی او تاثیر بگذارد.


 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 607 تاريخ : جمعه 19 تير 1394 ساعت: 15:33

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه میزوری کلمبیا دریافته اند که این میان وعده های سبک باعث کاهش اشتها، به تاخیرانداختن زمان خوردن بعدی و کاهش خوردن ساندویچ های ناسالم در نوجوانان می شود.هدر لیدی استادیار تغذیه و فیزیولوژی ورزش، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان داد که خوردن میان وعده های حاوی پروتئین زیاد به عنوان عصرانه به نوجوانان کمک می کند تا کیفیت رژیم غذایی شان را بهبود بخشیده و همچنین اشتهایشان را کنترل کنند.»
وی در ادامه می افزاید: «در حال حاضر به وعده غذایی استاندارد نوجوانان به خصوص از زمان عصر تا آخر شب توجه نمی شود و بسیاری از غذاهای مورد استفاده نوجوانان در این فاصله زمانی حاوی قند و چربی بالاست. زمانیکه نوجوان میان وعده های مملو از پروتئین را به هنگام عصر بخورد، تمایل کمتری برای خوردن غذاهای سبک ناسالم در اواخر روز خواهد داشت.»
در این مطالعه، داده های جمع آوری شده از نوجوانان بین سنین ۱۳ تا ۱۹ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این نوجوانان به دو گروه وزن عادی و دارای اضافه وزن تقسیم شدند. محققان به بررسی این مسئله پرداختند که چگونه خوردن عصرانه بر اشتهای نوجوان تاثیر گذاشته، موجب خوردن و انتخاب غذا در او شده و آیا این وضعیت در مواقعی که نوجوانان از خوردن عصرانه سر باز می زنند متفاوت بوده است. همچنین محققان تاثیر میان وعده عصرانه بر عملکرد شناختی و خلق و خوی نوجوانان را نیز بررسی کردند.
لیدی در ادامه می گوید: «ما دریافتیم علاوه بر مزایای مربوط به اشتها و احساس سیری، زمانیکه نوجوانان میان وعده های حاوی مقادیر بالای پروتئین می خورند، در طول روز چربی کمتری مصرف می کردند. از اینرو افزودن میان وعده های حاوی پروتئین در عصرانه می تواند روش خوبی برای افرادی باشد که در تلاش برای خوردن پروتئین بیشتر در طول روز هستند. بعلاوه میان وعده های حاوی پروتئین بالا موجب بهبود خلق و خوی نوجوان و عملکرد شناختی وی می شود.»
به گفته لیدی، غذاهای گیاهی مملو از پروتئین نظیر سویا علاوه بر ارزان بودن می توانند بهترین میان وعده غذایی برای نوجوانان محسوب شوند.

 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 410 تاريخ : جمعه 19 تير 1394 ساعت: 15:24

روز قدس جاودانه باد!

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 453 تاريخ : جمعه 19 تير 1394 ساعت: 15:12

بینندگان عزیز لطفا از بقیه صفحات وبلاگم هم دیدن فرماییدچشمک

پشیمون نمیشین!چشمک

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 462 تاريخ : پنجشنبه 18 تير 1394 ساعت: 20:56

 

_آیا می دانستید  که قلب گنجشگ 100 بار در دقیقه می تپد؟

_آیا می دانستید که قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد؟

_آیا می دانستیدکه اسم قاره ها با همان حرفی که آغاز می شود پایان میابد؟

_آیا می دانستید که مورچه ها نمی خوابند؟

_آیا می دانستید که پروانه ها با پاهایشان می چشند؟

_آیا می دانستید که من برای این که بازدید کننده ی بیشتری داشته باشم خیلی تلاش می کنم؟

_آیا می دانستید که در روز میبینم 70 بازدید کننده دارم اما یکنفرشونم برام نظر نمیذارن؟

_آیا می دانستید که من الان خیـــــــــــــــــــلی عصبانی هستم؟؟؟؟؟؟؟

_آیا می دانستید که من الان خداحافظی میکنم چون ممکن است زدو خوردی بوجود آید؟

_ایا می دانستید که ،خداحافظ اقاجون خداحافظعصبانی

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 443 تاريخ : پنجشنبه 18 تير 1394 ساعت: 18:47

ســـــــــــــــــــــــلام بچه ها روزتون بخیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر!

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 438 تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394 ساعت: 13:44

بچه ها دوس دارین بیشتر براتون عکس بزارم یا مطلب یا هردو؟!

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 512 تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394 ساعت: 1:37

بهترین الگوت تو زندگیت کی بوده؟

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 430 تاريخ : يکشنبه 14 تير 1394 ساعت: 22:46

_برای صحبت با موبایل از گوش چپ استفاده کنید.

_قرص و دارو ها را با آب سرد تناول نکنید.

_بعد از ساعت17 از خوردن غذا های چرب خودداری کنید.

_مصرف چای روزانه را کم کنید.

_از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید.

_در صبح آب بیشتر و در شب آب کمتر بنوشید.

_از گوشی موبایل در زمان شارژشدن دوری کنید.

_بهترین زمان خواب از ساعت 10 شب تا شش صبح است.

_بعد از خوردن دارو فورا به خواب نروید.

 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 400 تاريخ : يکشنبه 14 تير 1394 ساعت: 14:17

سلام دوست خوبم تویه این قسمت ازت میخوام معنی اسمتو بگی!

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 415 تاريخ : يکشنبه 14 تير 1394 ساعت: 0:08

مصرف سیب با عسل و شیر و همچنین مصرف بادام موجب افزایش حافظه می شود و به بقای مغز کمک می کند.

بادام دانه ای بسیار با ارزش برای افزایش حافظه است و به حفظ و بقای مغز نیز کمک می کند.

بهتر است بادام  در طول شب خیسانده شده و بعد پوست آن را کنده و با عسل یا شیر مصرف کرد. مصرف سیب با عسل و شیر نیز مو جب افزایش حافظه و قدرت تمرکز می شود.
 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 404 تاريخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت: 16:40

بهار آمد تا بگوید؛حتی اگر نمی شود که همیشه سرسبز ماند؛

ولی می توان دوباره و دوباره و دوباره،سبز و پرشکوفه و پر از جوانه شد...

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 356 تاريخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت: 14:54

هر چیز که دل به آن گراید

گر جهد کنی به دستت آید

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 528 تاريخ : جمعه 12 تير 1394 ساعت: 15:54

به راحتی نرسید آنکه زحمت نکشید.

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 350 تاريخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت: 18:11

سرنوشت هر کسی را «شخصیت» او تعیین می کند.

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 463 تاريخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت: 13:42

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 396 تاريخ : يکشنبه 7 تير 1394 ساعت: 23:36

مانتو یکی از لباس های همیشگی بانوان ایرانی است. بنابراین باید بهترین انتخاب را چه از لحاظ رنگ، چه از لحاظ جنس و چه از لحاظ طرح داشته باشند.
فصل تابستان گرم ترین فصل سال است. از این رو برای این که این فصل را به خوبی و راحت بگذرانید چند پیشنهاد برای انتخاب مانتو های تابستانی به شما ارایه می دهیم.
تابستان فصل رنگ های شاد است که انتقال دهنده گرمی و انرژی به انسان می باشد. خوب است در انتخاب مانتو در این فصل به چند نکته توجه نمایید.
1.    چه رنگی بپوشیم؟
انتخاب مانتوی رنگ روشن در فصل تابستان چندین مزیت دارد. مزیت اول این است که با پوشیدن یک مانتو به رنگ روشن در گرمای تابستان پر انرژی و سرزنده خواهید شد. مزیت دوم این است که با پوشیدن مانتو های رنگ روشن مانند مانتوهای کرم، سفید و قهوه‌ای روشن احساس خنکی بیشتری می کنید. زیرا بدن شما گرما تولید می نماید که البته این درجه حرارت از درجه حرارت هوا کم تر است که با پوشیدن یک مانتوی  رنگ روشن اجازه می دهید گرما راحت تر به بیرون بدنتان منتقل شود و در نتیجه خنک تر خواهید شد.
2.    جنس مانتو چگونه باشد؟
بهترین انتخاب برای یک مانتوی تابستانی، مانتو های دوخته شده از پارچه های خنک و بدون چین و لایه است. جنس مانتو در تامین خنکای بدن و کم کردن تعرق بسیار مهم است. مانتو های از جنس الیاف طبیعی، پارچه‌های نخ و پنبه و کتان از بهترین گزینه هاست. هر چه در صد الیاف طبیعی در پارچه بیشتر باشد، لباس خنک تر خواهد بود. لنیل و مواردی از این قبیل نیز که داری 98 درصد ویسکوز است، برای این فصل بسیار مناسب هستند. الیاف مصنوعی همچون پلاستیکی که در بافت پارچه مانتو به کار می‌روند برای این فصل مناسب نیستند.

 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 446 تاريخ : يکشنبه 7 تير 1394 ساعت: 17:07


در حال حاضر تبلت ها تنها ابزار لوح مانندی هستند که توانایی های کامپیوتر و موبایل را همزمان انجام می دهند. در مقایسه تبلت و نوت بوک باید بگوییم که مزیت تبلت ها طول عمر باطری و همچنین راه اندازی سریعشان می باشد.در مقایسه با تلفن های هوشمند باید گفت که تبلت ها پردازنده های قوی تری دارند. کارکرد تبلت ها اساسا با صفحه لمسی است اما بعضی از آن ها قابلیت کارکرد با صفحه کلیدهای مجازی را دارند که بر روی بعضی از سیستم عامل ها قابل اجرا می باشد. سیستم عامل های معروفی که بر روی تلبت ها نصب می شوند معمولا اندروید، ویندوز و آی او اس می باشند.آخرین ورژن پردازنده های موجود در بازار برای تبلت ها با سرعت بسیار بالا Intel Core و NVIDIAمی باشد که بسیار سریع و منظم عمل می کنند.
 
بررسی تبلت ها
نمایشگر:
تبلت ها به کاربران خود امکان دسترسی سریع به موسیقی، فیلم و بازی فقط با یک ضربه کوچک بر روی صفحه نمایش لمسی خود را می دهند که این صفحات از 7 تا بیش از 10 اینچ می باشند.

بهترین صفحه نمایش تبلت ها مجهز به نوعی پوشش ضد بازتاب می باشد که اشعه های حاصل از صفحه نمایش را کمتر می کند و کیفیت تصویر را افزایش می دهد. بالاترین وضوح تصویردر تبلت ها 2560×1600 پیکسل می باشد که تصاویری با وضوح و کیفیت بالا نمایش می دهد همچنین صفحه نمایش آن بسیار روشن با زاویه دید بسیار گسترده که چشم را خسته نمی کند.

حافظه:
تبلت ها اصولا حافظه داخلیشان محدود است و چیزی حدود 8 تا 128 گیگابایت می باشد که برای ذخیره کتاب های الکترونیکی، عکس ها و ویدئوها به کار می آید.بعضی از تبلت ها توانایی ارتقاء حافظه تا 32 گیگابایت را با استفاده از کارت های SDدارند.
 
 

اتصال به اینترنت
تبلت ها توانایی اتصال به اینترنت های وایرلس با سرعت 3و4 گیگابایت از طریق سیم کارت و یا وای فای را دارند. همچنین با استفاده از کابل HDMI می توانید تبلت را به صفحه نمایش های بزرگتر مثل تلویزیون وصل کنید.
با استفاده از تبلت های امروزی می توانید به کمک بلندگوهای داخلی و یا اتصال بلند گو و میکروفن و یا وب کم به آن ها همزمان با دوستان خود ویدئو چت داشته باشید.

اگر تمایل دارید وسیله ای برای ارتباط راحت تر و سریع تر با دوستانتان در هر جای دنیا که می روید داشته باشید تبلت گزینه خوبی برایتان می باشد.
 


 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 432 تاريخ : يکشنبه 7 تير 1394 ساعت: 16:57

تابستان وقتی با گرمای خود از راه می رسد، همه را مشتاق پوشیدن لباس های خنک و راحت می کند. برای رهایی از گرمای هوا، همیشه حواسمان به انتخاب های مانتو، بلوز، شلوار، دامن و حتی شال است. ولی آیا تاکنون به انتخاب یک کفش مناسب هم در هوای گرم تابستان به همان اندازه دقت کرده ایم یا بدون توجه به نقشی که یک کفش مناسب می تواند در راحتی ما داشته باشد به راحتی از کنار آن رد شده ایم؟
البته شاید یکی از دلایل، سخت تر بودن انتخاب یک کفش تابستانی راحت و کارا نسبت به سایر پوشاک باشد. در این مطلب چند نکته راجع به انتخاب یک کفش مناسب، راحت، سبک، نرم و خنک که علاوه بر راحتی و سبکی سلامتی پا را نیز حفظ کند ذکر می کنیم.
بیش از اینکه به ظاهر کفش توجه کنیم، به کیفیت آن فکر کنیم.
کیفیت مهم ترین نکته در انتخاب یک کفش تابستانی است. اگر با این تصور که کفش های تابستانی ارزان بوده و بنابراین به دنبال هر نوع کفش ارزان مانند صندل های ارزان قیمت و با کیفیت پایین برویم کاملا در اشتباهیم. کفش‌های تابستانی که به ظاهر کوچک، سبک و ارزان هستند به علت برش‌های خاص و کفی‌های نازک امکان صدمه زدن به پا را دارند. پس از این مساله به راحتی نگذریم.
کفشی سبک و راحت بپوشیم.
در هوای خوب تابستان پیاده‌روی زیاد انجام می گیرد. پس لازم است کفشی بپوشیم که وزن زیادی نداشته و سبب آزار ما در زمان های طولانی نشود. به علاوه خاصیت ارتجاعی و کششی رویه و کفی نیز بسیار مهم می باشد. به عنوان نمونه کفش‌هایی با کفی چرم مصنوعی و یا رویه‌ی پارچه‌ای گزینه مناسبی خواهد بود. از طرفی بهتر است کفش خود را تا یک شماره بزرگتر از سایز عادی خود انتخاب کنیم تا ورم پا بر اثر طی مسافت های طولانی در فصل تابستان به پا فشار نیاورد.
 


 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 350 تاريخ : يکشنبه 7 تير 1394 ساعت: 16:45

انسان مجموعه ای از آنچه دارد،نیست بلکه مجموعه ای است از آنچه  

هنوز ندارد،اما می تواند داشته باشد.

«سارتر»

 


 

دوران نوجوانی...
ما را در سایت دوران نوجوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یاسمن ناصری nogavanane بازدید : 417 تاريخ : يکشنبه 7 تير 1394 ساعت: 12:47